poniedziałek, 6 stycznia 2020

Haft matematyczny – podstawy techniki cz.1 (Moje początki i przykłady prac)

Na FB, w grupie Halo Cafty mamy cykl spotkań pt. "Połącz siły", podczas których poznajemy różne techniki, które możemy połączyć ze scrapbookingiem.
Postanowiłam i ja odkryć tajniki jednej z moich ulubionych technik, którą jest haft matematyczny.


 
Od tego się zaczęło
Moja przygoda z haftem rozpoczęła się około 10 lat temu, gdy od szwagierki dostałam bożonarodzeniową karteczkę wykonaną właśnie tą techniką. Byłam zauroczona delikatnością i prostotą formy, a jednocześnie elegancją. Zaczęłam drążyć temat, szukać informacji. Kartkę „rozebrałam” na części, żeby zobaczyć jak to wszystko jest połączone. Ale nadal nie wszystko było dla mnie jasne. Tak się jednak szczęśliwie zdarzyło, że kilka miesięcy później koleżanka była na warsztatach z haftu matematycznego, na których uczyła się robić narożniki oraz koło i owal. I to było to. Poznając zasady, zaczęłam szukać wzorów, a z biegiem czasu sama je tworzyłam.
Dzisiaj zapraszam Was do galerii
moich prac, które powstały z wykorzystaniem haftu matematycznego, a jutro do lektury posta, w którym zapoznam Was z podstawowymi informacjami, od czego zacząć przygodę z tą techniką. Następnie pokażę Wam jak wykonać uniwersalną kartkę wykonaną za pomocą haftu matematycznego oraz zdradzę Wam jak samemu wykonać własny wzór. Zaproszę też Was do wspólnej zabawy z haftem matematycznym.

Aby po tym wstępie zachęcić Was do zainteresowania się tą techniką chcę Wam pokazać kilka moich prac (także tych z początku mojej przygody z haftem matematycznym), które ukazują haft matematyczny w różnych odsłonach. Oczywiście prezentowane przeze mnie przykłady nie wyczerpują w pełni możliwości tej techniki, a jedynie pokazuję niektóre.

1 . Haft matematyczny w wersji "pierwotnej", wykorzystującej wzory geometrycznej




2. Haft matematyczny w formie "ilustracyjnej"





 3.  Haft matematyczny wykorzystany jako ramka


 
 

 




4. Haft matematyczny w wersji monochromatycznej






5. Haft matematyczny w wersji kolorowej


 

6. Haft matematyczny "kolorowanka"



  

7. Haft matematyczny z wykorzystaniem koralików






 8. Haft matematyczny - różne sposoby wykorzystania

jako kartka



https://danfi1.files.wordpress.com/2014/10/h-m-kosz.jpg

jako zakładka


https://danfi1.files.wordpress.com/2015/07/zakc582c485dki-matematyczne.jpg

jako ozdoba pudełka

https://danfi1.files.wordpress.com/2014/06/niebieskie-pudec582ka.jpg

Jak już wcześniej wspomniałam, nie dam rady wyczerpać wszystkich możliwości jakie daje nam wykorzystanie haftu matematycznego. Tak naprawdę ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. 
Chciałam też przeprosić Was za nie najlepszą jakość powyższych zdjęć, ale głównie pochodzą one  z lat 2009 - 2011, czyli moich początków przygody z haftem matematycznym, gdy nie miałam jeszcze aparatu fotograficznego i tak naprawdę są to scany prac, które w tym czasie robiłam. Znak graficzny zrobiony jest dopiero na potrzeby tego posta.  
Zapraszam jeszcze do obejrzenia kilku prac, z których jestem szczególnie dumna, w których wykorzystałam moje wzory  (w większości korzystałam z grafik Ty Wilsona, ale nie tylko - szczegóły w postach z tymi haftami).




 https://danfi1.files.wordpress.com/2013/07/kobieta-3-h-m.jpg

https://danfi1.files.wordpress.com/2014/06/kobieta-w-brc485zie.jpg

   https://danfi1.files.wordpress.com/2014/05/matematyczny-c59blub.jpg

 https://danfi1.files.wordpress.com/2014/03/c59blub-matematyczna.jpg

https://danfi1.files.wordpress.com/2014/05/papiec5bc.jpg

https://danfi1.files.wordpress.com/2014/03/wielkanoc-2014-matemat-6.jpg


Więcej moich prac znajdziecie TUTAJ i TUTAJ 

A jutro zapraszam na kolejną część, w której zapoznam Was z podstawowym "sprzętem", który pomoże nam w wykonaniu prac z pomocą haftu matematycznego


20 komentarzy:

  1. Widać po pracach jak haft matematyczny cię wciągnął. Ostatnie prace to majstersztyk.
    Te z kwiatem zachwyciły mnie, co już wcześniej gdzieś napisałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Basiu, kocham tę technikę :-) i milo mi, że podobają Ci się moje prace. Mam nadzieję, że dołączysz do zabawy, którą szykuję dla Was i zrobisz pracę z haftem matematycznym. Szczegóły podam później :-)

      Usuń
  2. Niesamowite, jak wiele różnorodnych prac stworzyłaś wykorzystując haft matematyczny. I pięknie widać Twój rozwój od prostych prac geometrycznych po te bardzo skomplikowane. Pięknie "malujesz igłą"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Moniko - haft matematyczny daje nam wiele możliwości, a przy okazji nadaje pracom delikatności. I co ważne, choć wydaje się skomplikowany i pracochłonny - wcale taki nie jest :-)

      Usuń
  3. wszystkie prace są cudowne :*

    OdpowiedzUsuń
  4. prace - jak zawsze - cudne :)
    Cieszę się z tego cyklu - może uda mi się zarazić tą techniką dzieci w szkole :)
    Pozdrawiam z Krakowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, mam nadzieję, że Ci się uda :-) Jedna z moich "znajomych uczennic" ma nawet kółko haftu matematycznego, a ja sama, jak pracowałam w "masówce" też takie miałam i było tylu chętnych, że musiałam ograniczyć nabór.

      Usuń
  5. Potrafisz zachęcić i ja, choć nie pałam do igły miłością ;) widzę światełko w tunelu dla siebie w tym temacie :) Myślę, że każdy, oglądając Twoje prace, znajdzie coś dla siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inko mam nadzieję, że już wkrótce będę mogła podziwiać Twoje prace :-)

      Usuń
  6. Czekam na ciąg dalszy. Wzory z cyferkami do mnie nie przemówiły, bo nie wiedziałam od czego zacząć? Jak zakończyć? A haft zawsze mi się podobał. Kilka Twoich kartek z tym haftem mam. Podziwiam na żywo, więc czekam 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, a dla mnie właśnie wzory cyferkowe są najbardziej czytelne. A zaczynasz zawsze od początku - czyli miejsca, gdzie jest początek "rysunku". Natomiast w formach zamkniętych typu koło, owal - nie ma znaczenie gdzie zaczniesz.

      Usuń
  7. Padłam z zachwytu, niby znam Twoje hafy, ale i tak napatrzeć się na nie nie mogę - są takie cudowne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci moja droga za tak miłe słowa <3

      Usuń
  8. Piękne, mam nadzieję, że nie jest zbyt trudny,

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam jeszcze jak pierwszy raz Twoje prace zobaczyłam bodajże na Chomiku lub wizażu. A później już byłam stała bywalczynią na blogu. Uwielbiam Twoje prace wykonane haftem matematycznym - sa piękne, delikatne i zawsze dopracowane w najmniejszym calu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Ci Milko za te słowa <3 Mam nadzieję, że dołączysz do naszej zabawy

      Usuń
  10. motywy kwiatowe to u ciebie mistrzostwo ... i zachwycił mnie haft matematyczny z koralikami - jakoś wcześniej go nie "wypatrzyłam" nigdzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowami <3 Do haftu matematycznego z koralikami są nawet specjalne wzory, ale też ten tradycyjny można samemu ubogacać nimi :-)

      Usuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)