poniedziałek, 18 maja 2020

Foto- kurs na foamiranowe bratki

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak wykonuję swoje foamiranowe bratki za pomocą wykrojnika Lady E Design - Flower 006 - Poppy.


 Do wykonania jednego bratka potrzebujemy 5 płatów.
Mogą one być tej samej wielkości lub w 2 wielkościach.
Na potrzeby tego kursu wykonałam zdjęcia poszczególnych etapów na 2 małych i 3 większych płatkach, jednak na koniec pokażę jak prezentują się bratki wykonane z 3 małych i 2 większych oraz z 5 jednakowych płatków. od Was będzie zależało jakich płatków użyjecie w swoich bratkach.



Bratki mają niezwykle bogatą kolorystykę. Jednym podobają się żółte, innym fioletowe, czy bordowe, a jeszcze innym mieszane. Sami zdecydujcie jakie chcecie mieć.
Ja płatki moich bratków kolorowałam suchymi pastelami (na zdjęciach zobaczycie ich numerację). Jeden z bratków pomalowałam moimi ulubionymi kredkami bambino - będziecie mogli na zdjęciu zobaczyć pokolorowane płatki.

Kolorując płatki przyjęłam zasadę, że 2 górne płatki są pokolorowane na jeden kolor, natomiast 3 dolne mają dodatkowe plamki, są bogatsze kolorystycznie. Zresztą sami zobaczcie.





 A tak wyglądają płatki pokolorowane kredkami bambino


Zauważyliście ten  cieniutki paseczek, który pomalowałam na żółto?
Zrobiłam z niego środek bratka.

Na początku zamoczyłam w kleju drucik (użyłam Błyskawicznego, który podobny jest w swoim działaniu do Kropelki).


Następnie tę końcówkę drucika przykleiłam do jednej z końcówek paseczka,


Paseczek okręciłam parę razy wokół drucika, nanosząc za pomocą wykałaczki klej na paseczek.




Teraz przyszła pora na modelowanie płatków. W sumie nie będziemy potrzebowali nawet żelazka.

Każdy płatek składamy na pół i chwytamy pomiędzy kciuk i palec wskazujący prawej i lewej ręki


Skręcamy płatek dosyć mocno,



a następnie delikatnie naciągamy krawędzie.


 W ten sposób postępujemy z każdym z płatków.

A tak wygląda wymodelowany płatek.


Kiedy już wymodelujemy wszystkie płatki, musimy je przykleić do naszego środka.

Zaczynamy od płatka, który znajduje się na samym dole kwiatka. Przyklejamy go na spód naszego środka (zdjęcia pokazują prawą i lewą stronę kwiatka).



Teraz przyklejamy 2 środkowe płatki. W tej wersji, to te 2 najmniejsze



W tym monecie możemy nieco odgiąć drucik,


A następnie przyklejamy ostanie płatki (drucik powinien znaleźć się pomiędzy nimi a środkowymi płatkami).


 Jeżeli istnieje potrzeba, to możemy za pomocą wykałaczki nanieś klej pomiędzy środkowe i górne płatki, by je lepiej skleić ze sobą i środkiem.


 Ściągamy razem wszystkie płatki od tyłu, do momentu sklejenia elementów.


A tak prezentuje się gotowy kwiatek





Moje bratki wykorzystam w kartkach, dlatego na koniec odcinam drucik


A tak prezentuje się kwiatek kolorowany pastelami, który składa się z 3 małych i 2 większych płatków.


I na koniec bratek kolorowany kredkami bambino i składający się z płatków o jednakowej wielkości.


Mam nadzieję, że ten foto-kurs pokazał Wam, że nie taki bratek straszny i że jesteście w stanie także go wykonać :-)

10 komentarzy:

  1. Piękne bratki i świetny tutorial. Na pewno skorzystam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do wypróbowania oraz pochwalenia się swoimi bratkami :-)

      Usuń
  2. Wow, ale efekt! Niesamowite, jak można stworzyć takie cuda, wyglądają jak żywe. Wielce gratuluję i podziwiam! :) Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję i zachęcam do wypróbowania kursu :-)

      Usuń
  3. Przepiękne bratki stworzyłaś ^_^
    Szczegółowy i przejrzysty kurs. Wszystkie etapy pięknie pokazałaś i opisałaś. Każdy sobie poradzi :)

    Ps. pożyczam kurs wraz z linkiem na FB, aby i inni mieli szansę zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa <3 Miło mi będzie, jeżeli kurs spodoba się także innym, gdy ktoś jeszcze z niego skorzysta :-)

      Usuń
  4. Mignął mi ten kurs wcześniej, ale dopiero teraz spokojnie go przestudiowałam i jest bardzo fajny. Muszę spróbować 😉 Co prawda nie mam tego wykrojnika, ale mam podobny od Craft&YouTube. Zobaczę, co mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Ci Agnieszko za miłe słowa. Oczywiście wykrojnik nie musi być ten sam. Pochwal się swoimi bratkami koniecznie :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)