poniedziałek, 11 maja 2020

Chabry - foto kurs

Dzisiaj chciałabym pokazać Wam w jaki sposób możecie wykonać chabry.
Sklep Creatikon przygotował dla Was zestawy do wykonania tych kwiatów.

Tak prezentują się moje chabry przygotowane wg kursu, który znajdziecie poniżej


Ten po lewej ma dwie warstwy, a ten z prawej strony - 3. Z lewej strony wykorzystałam pręciki z foamiranu, a z prawej - matowe pręciki. Od Was będzie zależało, którą wersję wybierzecie. Możecie oczywiście zrobić też chabry dwuwarstwowe z matowymi pręcikami i trzywarstwowe z pręcikami z foamirnu.

Krok pierwszy

Przygotuj 2 lub 3 kwiatki z ośmioma płatkami zakończonymi ząbkami oraz prostokąt o wymiarach ok. 10 cm x 1 cm ponacinany "a la trawka" (Creatikon przygotował już ponacinane paski).


Krok drugi

Każdy kwiatek złóż na pół


Jeszcze raz na pół


I jeszcze raz na pół.


Krok trzeci

 Chwyć końce płatków i poskręcaj je.




Tak wygląda kwiatek po skręceniu płatków.





Krok czwarty

Rozprostuj skręcone płatki, a następnie każdy z nich chwyć na brzegach (mniej więcej w środku płatka) i delikatnie rozciągnij.





 Tak wyglądają kwiatki po wyprostowaniu i rozciągnięciu płatków



Jeżeli masz problem ze skręceniem płatków, to możesz tę czynność pominąć. Przejdź do kroku piątego.

  Krok piąty

Teraz każdy z płatków sklejamy za pomocą kleju (ja użyłam Kleju błyskawicznego, podobnego do Kropelki). Klej nanosimy blisko jednej z krawędzi płatka, za pomocą wykałaczki,a następnie łączymy krawędzie. Musisz uważać, by tylko krawędzie się skleiły.



 

 



 
Krok szósty

Włóż wykałaczkę do przestrzeni, która powstała po sklejeniu krawędzi i delikatnie porozciągaj ząbkowane zakończenie płatka.





Krok piąty i szósty powtórz ze wszystkimi płatkami


Tak wygląda lewa strona kwiatka



Tak wygląda prawa strona



A tak prezentują się komplety na dwu i trzywarstwowe chabry.





Krok siódmy

Narzędziem kulkowym naciśnij na środek każdego z kwiatków.






Krok ósmy

Sklej kwiatki warstwami, nanosząc klej tylko na środek kwiatka. Pamiętaj, by płatki poszczególnych warstw ułożyć naprzemiennie.



Krok dziewiąty

Pomaluj na fioletowo ponacinany pasek. Ja zrobiłam to za pomocą suchych pasteli, ale można użyć tuszu, lub pasteli olejnych.



Krok dziesiąty

Przygotuj pręciki.
Wytnij je z czarnego foamiranu (jeżeli nie masz pomaluj dowolny na czarno - ja zrobiłam to markerem). Za pomocą białego markera pomaluj końcówkę.
Możesz też wykorzystać gotowe pręciki. Wystarczy 4, które należy przeciąć na pół.



Krok jedenasty

Przygotowany pasek podziel na 2 części np. ok. 7 cm i 3 cm.
Każdą z części przyłóż do żelazka, następnie zwiń w rulonik, skręć końcówki pomiędzy palcami i rozwiń.








Krok dwunasty

Weź kawałek drucika. Na jednym z jego końców zrób haczyk i zahacz go na końcu dłuższego paseczka. Jeżeli nie masz drucika - możesz wykorzystać wykałaczkę.


Krok trzynasty

Nanieś na końcówkę klej i zwijaj paseczek w rulonik, co jakiś czas nanosząc wykałaczka kropelkę kleju.


 


Krok czternasty

Do powstałego środka przyklejamy pręciki. To najtrudniejsza część zadania, bo wymaga nieco precyzji. Ja przyklejałam Klejem błyskawicznym, ale można też użyć kleju na gorąco.




Krok piętnasty

Z dołu odcinamy końcówki, które wychodzą poza nasz środek, a następnie maskujemy pręciki przyklejając na nie mniejszy z pasków.





Krok szesnasty

Drucikiem z przyklejonym środkiem wbijamy się w środek kwiatka (dwu lub trzywarstwowego).
 

 Nanosimy klej na środek kwiatka i ściągamy drucik dołem do oporu.


By środek lepiej skleił się z kwiatkiem, chwytamy za końcówki płatków, ściągając je razem i delikatnie podciągając je do góry.


Następnie rozciągamy płatki i formujemy, by się dobrze ułożyły.

A tak prezentuje się chaber dwuwarstwowy




i trzywarstwowy




Mam nadzieję, że kurs Wam się spodobał, że jest w miarę czytelny i że dzięki niemu już wkrótce wykonacie swoje własne chabry, którymi się pochwalicie.

Kurs przygotowany jest w ramach inspiracji dla sklepu Creatikon

18 komentarzy:

  1. Super!! Już czytelniej nie można! Wszystko jak na dłoni :) I efekty zachwycające!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Inko, że tak odebrałaś ten kurs :-)

      Usuń
  2. Idealnie 🙂 tylko chciałabym poznać nazwę firmy, która produkuje wykrojnik takich płatków 🙂
    Pozdrawiam i dziękuję za ten kurs 💗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wykrojnika nie spotkała, A Creatikon wycina zestawy laserowo, wg autorskiego projektu

      Usuń
  3. Bardzo fajny kurs 🙂
    W najbliższym czasie kilka kwiatków zrobię 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :-) Proszę się pochwalić efektami :-)

      Usuń
  4. Świetny kurs Danusiu, dziękuję. Mam wprawdzie swój sposób na papierowe chabry, ale muszę kiedyś spróbować twojej metody na foamiranowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję moja droga <3 Mam nadzieję, że ten sposób też Ci się spodoba :-) Miło będzie zobaczyć chabry w Twoim wykonaniu :-)

      Usuń
  5. Efekt pracy fantastyczny!
    Uwielbiam chabry:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że kurs Ci się spodobał :-) Teraz będziesz mogła sama stworzyć własne chabry :-)

      Usuń
  6. Świetny kurs Danuś, dziękuję!Pozdrawiam<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi moja droga, że przypadł Ci do gustu :-)

      Usuń
  7. jak tobie to pięknie wychodzi,podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ufff... Zmęczyłąm się... Nie dla mnie takie zabawy, ale ogólnie kurs czytelny, a chabry piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chabry są cudowne,bardzo mi się podobają.Dziękuję za tutorial, dobrze że jest bo chociaż w pierwszym momencie wydają sie trudne do zrobienia to pewnie ten pierwszy raz jest najtrudniejszy. Musze je kiedyś spróbować zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Elunia, Annette, The Primitive Moon - dziękuję Wam za miłe słowa i zachęcam do spróbowania zmierzenia się z chabrami :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)