niedziela, 7 listopada 2021

Recyklingowy but Mikołaja - foto-kurs

 Chciałam Wam pokazać dzisiaj coś, co już od dawna chciałam zrobić - but Mikołaja, pojemnik na słodycze lub drobny upominek.
W internecie znajdziecie sporo tutków jak takowy wykonać, ale ja chciałam Wam pokazać jak zrobiłam swój but, który prezentuje się tak

Do wykonania mojego buta wykorzystałam rolki po taśmie klejącej (możecie o nie poprosić podczas składania zamówienia w CraftCorner), tekturę, w którą zapakowane są zamówienia z CraftCorner, styropianową kulę - 8 cm, filc czerwony, biały i czarny.


 Krok 1

 Styropianową kulę włożyłam w otwór rolki i obrysowałam ją wokół.


Krok 2

Za pomocą noża przecięłam kulę wzdłuż narysowanej linii. Otrzymałam 2 części: większą i mniejszą. Wykorzystałam większą część.


Krok 3

Jedną z rolek przyłożyłam do tektury (użyłam wieczka z pudełka, w którym przysłano mi zakupy z CraftCorner ;-)  ). Obok rolki przyłożyłam większą z części kuli i odrysowałam ich kształt na tekturze. Następnie dorysowałam połączenia i wycięłam.




Krok 4

Wycięty kształt przykleiłam do czarnego filcu. Wykorzystałam do tego taśmę klejąca i klej magik. Okleiłam także drugą stronę. Nie jest to konieczne, jeżeli będziesz pamiętać, by oklejona część znajdowała się później na spodzie naszego buta.




Krok 5

Skleilam razem 2 rolki. Klej naniosłam na krawędź i przyłożyłam drugą rolkę. Dla wzmocnienia okleiłam taśmą malarską powstałą rolkę.




Krok 6

Następnie z papieru wycięłam prostokąt i wykleiłam nim środek powiększonej rolki (wymiary są na zdjęciu). Później do jednej z części dokleiłam dno.




Krok 7

Z czerwonego filcu wycięłam prostokąt o wymiarach 12 cm x 30 cm, którym okleiłam zewnętrzną część rolki. Jej nadmiar przykleiłam do wnętrza rolki.



Krok 8

Z czerwonego filcu wycięłam koło o średnicy ok 15 cm, a następnie pofastrygowałam je do okola kordonkiem, który później zacisnęłam na włożonej do środka połówce. Odstające części od spodu przykleiłam klejem na gorąco, ale nie jest to konieczne.




Krok 9

Oklejone czerwonym filcem części, przykleiłam za pomocą kleju na gorąco do wyciętej z tektury i oklejonej czarnym filcem części.



Krok 10

Z czerwonego filcu wycięłam pasek o szerokości 1,5 cm i okleiłam nim powstały but w całej jego dolnej części. Następnie wycięłam z białego filcu pasek o szerokości 6 cm i długości ok. 30 cm. Okleiłam nim górną część cholewki buta, przy czym nadmiar materiału przykleiłam do środka buta. W ten sposób uzyskałam ostateczny kształt buta, który należałoby tylko przyozdobić.




Krok 11

Przyozdobić but można w dowolny sposób. Ja zrobiłam to tak, wykorzystując do tego poinsecje z foamiranu:





6 komentarzy:

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)