poniedziałek, 14 sierpnia 2023

Bożonarodzeniowe warstwowe kartki C&S - foto tutek

 Wprawdzie mamy jeszcze wakacje, ale kto powiedział, że nie można myśleć już o Bożym Narodzeniu?

Ostatnio w Cratikon pojawiły się nowe grafiki do samodzielnego druku. Na swoje pierwsze tegoroczne kartki bożonarodzeniowe wybrałam: zimowe opowieści - widoczki zestaw-02 - A4 + karty - PNG+PDF, świąteczny urok 

Postawiłam na kartki warstwowe, choć w minimalistycznym stylu (C&S). Powstały takie karteczki idealnie mieszczące się w kopercie. Bazy A6 oczywiście od GoatBox

Ich wykonanie wcale nie jest trudne. Potrzebujesz dwa panele z identyczną grafiką, z tym że jeden z nich jest mniejszy od drugiego o 0,5 - 1 cm

Ja robię to tak

Krok 1

Pobierasz grafikę i wklejasz ją w dowolnym programie, w którym możesz pracować z grafiką i tekstem. Mnie najlepiej pracuje się w Wordzie.

Rysuję sobie prostokąt mniejszy o 5 mm od bazy i drugi mniejszy o kolejne 5 mm lub 1 cm. Następnie te prostokąty wyrównuję w pionie i poziomie tak, by były wyśrodkowane


Krok drugi

Wklejam grafikę i wpisuję tekst (użyłam pola tekstowego, usuwając jego tło i obramowanie)



Krok trzeci

Grupuję całość, kopiuję i wklejam skopiony obrazek.







Krok czwarty

Teraz możemy już drukować lub usunąć na jednym obrazku zewnętrzną, a na drugim wewnętrzną ramkę i drukować. Po wydrukowaniu obcinamy wzdłuż zaznaczonych kresek - otrzymujemy 2 panele z grafiką w tym samym miejscu, z czego jeden jest mniejszy od drugiego







Krok piąty

W mniejszym panelu wycinamy za pomocą wykrojnika o dowolnym kształcie otwór





Krok szósty

Możemy teraz za pomocą tablicy do bigowania zrobić bigi, które będą ozdobami panelu. Możemy też potuszować brzegi paneli i bazy.
Mniejszy panel od spodu podklejam tekturkowymi dystansami. Polecam tekturkowe "resztki", a nie taśmę dystansującą, bo przyklejając i dopasowując grafikę z mniejszego panelu, do tej na większym, mamy możliwość manewrowania, czego przy taśmie już niestety nie mamy




Krok siódmy

Przyklejamy większy panel do bazy kartki, a następnie mniejszy. Podklejenie tekturkami ułatwia nam manewrowanie panelem podczas dopasowywania go do grafiki z większego panelu.



A tak prezentują się gotowe kartki

 


10 komentarzy:

  1. Rewelacyjny pomysł! Spróbuję stworzyć coś podobnego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyszło, bardzo mi się podoba i fajnie że się podzielilas tym pomysłem, zainspiruje się w moich pracach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny pomysł i świetne tłumaczenie., dziękuję.
    Trzeba poćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu, że i Tobie spodobały się moje karteczki :-)

      Usuń
  4. Pomysłowe i piękne :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)