sobota, 1 października 2022

Światowy Dzień Cardmakingu - foto-kurs na kopertówkę z okazji Diamentowych Godów

 Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Cardmakingu.

Z tej okazji zostałam poproszona o wykonanie foto-tutka dla grupy Cudna Paczka.

Chcę i Wam go udostępnić, abyście inspirując się moją kartkę wykonali własną i tym sposobem uczcili święto osób robiących kartki.

Wybrałam kopertówkę. Ta w sumie prosta forma, nadaje się na każdą okazję. Ja zrobiłam ją dla rodziców mojej koleżanki, którzy obchodzą swoje Diamentowe Gody. Do jej wykonania wykorzystałam bazę kopertówki GoatBox 15 cm w kolorze kraft


Mam nadzieję, że karteczka się spodobała, dlatego zapraszam do inspirowania się.

Poniżej możecie się zapoznać z tym, jak krok po kroku zrobić taką kopertówkę.

Potrzebne materiały:
- baza kopertówki  lub 2 bazy kwadratowe ew. papier o wyższej gramaturze (od 250g/m2 wzwyż),
- papier scrapowy,
- papierowe lub materiałowe kwiatki i listki, ew. drucik
- dziurkacz brzegowy lub koronka,
- wstążeczka,
- tusz,
- klej, nożyczki, trymer lub gilotyna

Baza

Jeżeli nie masz oryginalnej bazy kopertówki, którą polecam, możesz użyć dwóch kwadratowych baz, które sklejasz, a następnie odpowiednio przycinasz, jak pokazuję na załączonym schemacie

 

Można spróbować też wykonać bazę kartki z jednego kawałka papieru. Wtedy potrzebujesz papier o wymiarach 41 cm x 15 cm.

Krok 1

Ozdabianie bazy zaczynam od przygotowania szablonu do przedniej części, tej z przycięciami.
Wycinam prostokąt o wymiarach 14,5 cm x 11,5 cm . Warto wykorzystać papier o wyższej gramaturze, bo po wykonaniu szablonu, będziemy mogli go wykorzystać jeszcze nieraz.

 


Prostokąt przykładamy pod spód, tak by jego górna szersza krawędź pokrywała się ze szpicem, a boczne krawędzie były wyśrodkowane w stosunku do krawędzi bazy.


 


Teraz ołówkiem należy odrysować kształt, a następnie go wyciąć.
 

 

W podobny sposób, używając szablonu, który został przez nas wykonany, robimy szablon drugiej warstwy. Jest on o 0,5 cm mniejszy niż pierwszy.







Krok 2

Mając przygotowane szablony możemy wyciąć, z wybranego przez siebie papieru scrapowego tła, którymi ozdobimy bazę. Powinny być one mniejsze o 0,5 cm.

Na zdjęciu opisane są wymiary i ilość jakiej potrzebujemy


Krok 3

Mniejszą z przedniej części bazy nacinamy pod kątem, a następnie za pomocą ołówka zakręcamy rogi.









Krok 4

Za pomocą nożyczek delikatnie strzępię brzegi bazy i wyciętych części, a potem je jeszcze przyciemniam brązowym tuszem.






Krok 5

Zdecydowałam, że moja kartka będzie ozdobiona „papierową koronką”, którą wycięłam
z papieru wizytówkowego w kolorze ecru, za pomocą dziurkacza brzegowego. Możesz wykorzystać koronkę tekstylną.


Koronkę przyklejam od spodu do większego elementu przedniej części bazy. Za pomocą nożyczek docinam tak, by łącznia wyglądały jak najbardziej estetycznie. Na koniec brzegi koronki przyciemniam tuszem.

















Krok 6

Czas na przyklejenie wstążeczki, którą będziemy związywać kopertówkę.

Zaznaczam ołówkiem miejsca, w których nakleję wstążkę, a następnie naklejam tam kawałki taśmy klejącej i przyklejam wstążkę.










Widok z przodu


Widok z tyłu


Krok 7

Mając tak przygotowaną bazę, możemy zacząć ją oklejać elementami z papieru scrapowego. Zaczynam od oklejania środka bazy. Do wygładzania i dociskania krawędzi naklejanego elementu, wspomagam się specjalną kością, ale równie dobrze można użyć zwykłej kartki ksero, którą kładziemy na przyklejonym elemencie i wygładzamy ją ręką. Ważne, by klej nanosić parę milimetrów od krawędzi – to sprawi, że nie będzie nam wypływał po przyklejeniu poza brzegi.





Następnie przyklejam części do zewnętrznej strony kopertówki.



Krok 8

Zanim przykleimy część w wywiniętymi brzegami, podklejam ją od tyłu kawałkami tekturek, a następnie za pomocą kleju i taśmy klejącej doklejam te brzegi od spodu. Tak przygotowaną część naklejam na bazę. Do pozostałych zewnętrznych strony bazy, doklejam jeszcze papierową koronę na górnych i na dolnych krawędziach.





 



Krok 9

Mamy już gotową bazę do końcowego ozdobienia. Tu ogranicza nas tylko wyobraźnia. Ja użyłam kwiatków, który zrobiłam z białego papieru czerpanego. Dodałam liski z papieru czerpanego i scrapowego, zwinięty drucik, trochę sizalu, serduszka – dżety. Cyferki podkleiłam na tekturce. A jak się prezentuje moja kopertówka możecie zobaczyć na poniższych zdjęciach.














Jeżeli do tej pory nie robiliście jeszcze kopertówki, to mam nadzieję, że ten tutek zachęcił Was do wypróbowania tej formy. A jeżeli już robiliście ją, to liczę na to, że znowu spróbujecie się zmierzyć z tą formą, bo w prosty sposób uzyskujecie efekt WOW!!!


6 komentarzy:

  1. Dziekuje za wyczerpujący tutorial wykonania kartki, ten wykrojnik koronki robi ją przepięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobał Ci się tutek. Mam nadzieję, że skorzystasz z niego i zrobisz własną kopertówkę :-)

      Usuń
  2. Kartka piękna, a tutorial bardzo dokładny. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Anetko, że karteczka i tutek Ci się podobają. Może skusisz się na wykonie własne kopertówki według niego? :-)

      Usuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)