sobota, 2 listopada 2019

Foto-kurs na kartkę w kształcie aparatu fotograficznego

Jak wiecie, lubię kartki o nietypowym kształcie. I dzisiaj właśnie taką kartkę postanowiłam Wam pokazać. Wybór padł na kształt, którego jeszcze nie robiłam, a mianowicie - aparat fotograficzny.


 Postanowiłam Wam pokazać też, jak karteczka powstawała.

Na początku wycięłam z grubego papieru (u mnie 300g/m2) w kolorze jasnego różu (kto mnie zna, wie, że jakoś nie po drodze mi z różem, ale tu był to świadomy wybór ;-) ) wycięłam bazę kartki, która po złożeniu ma wymiar: 14,5 cm x 10,5 cm.
Zaokrągliłam też wszystkie rogi.


Następnie z czarnego papieru (również o gramaturze powyżej 250 g.m2) wycięłam pojedynczy prostokąt o wymiarach:14 cm x 10 cm i również zaokrągliłam rogi.

Teraz przyszła kolej na przygotowanie kolejnych elementów, które będą imitowały części mojego aparatu: 2 kółka z beermaty o średnicy 7,5 cm, ramkę ze srebrnej tektury o wymiarze 7,5 cm i
2 prostokąty zaokrąglone na górnych rogach: różowy - 2,8 cm  x  1,8 cm i srebrny 2,5 cm x 1 cm.
Wydrukowałam także odpowiednie motto i przycięłam je do kształtu srebrnej ramki.


 


Przystępując do sklejania elementów aparatu zaczęłam od sklejenia małych prostokącików do siebie z marginesem ok. 2-3 mm od góry i po bokach. Następnie przykleiłam je do czarnego prostokąta.


Kolejnym krokiem było sklejenie kół z beermaty

Czarne część aparatu podkleiłam na dystansy. Wykorzystałam do tego resztki po tekturkach. Czarne tło wcześniej usztywniłam dodatkowo grubszym papierem, ale nie jest to konieczne ;-)


Następnie ten prostokąt nakleiłam na bazę.
Potem przykleiłam tekst do sklejonych beermat, a na to srebrną ramkę. A to wszystko nakleiłam na czarną bazę. Dokleiłam też mały prostokąt z halogenowego papieru (0,5 cm x 4 cm). I właściwie miałam już gotowy aparat.


Teraz jeszcze wystarczyło przykleić kilka listków i kwiatów, by kartka była już kompletna.




Mam nadzieję, że karteczka się spodobała i że kurs na jej wykonanie jest na tyle czytelny, że zechcecie sami podobną zrobić ;-)

Post powstał też z myślą o zabawie na grupie Halo Crafty 

15 komentarzy:

  1. Fajna kartka. Niby nie jest skomplikowana, ale ładnie ozdobiona robi wrażenie. Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam foto-kursy! Nawet bardziej niż filmiki. Wolę czytać, niż słuchać. Chętnie kiedyś się zmierzę z kartką-aparatem, dziękuję za kursik. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielokrotnie pisałam, że kursy pisane przemawiają do mnie bardziej i po twoim poście podtrzymuję zdanie :) Świetny tutorial i fantastyczna kartka. Na pewno wykorzystam pomysł.
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurs jak zwykle bardzo obrazowo przedstawiony ,możliwe że i ja kiedyś go wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i kolejna zajawka :) Super post - dzięki <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurs czytelny, kartka nietypowa a takie właśnie lubię .......... dziękuję Danusiu, kiedyś na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kartka super i super pomysł. Danusiu dziękuję. Kursik zapisany😊 Tak jak poprzedniczki wolę foto-kursy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale ładnie! Wszystko jasne i aparat od podstaw a taki idealny wyszedł! mnie się bardzo podoba ta forma!

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW ale fantastyczna praca a tekst w środku wspaniały .

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny kurs i efekt - super ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest mi niezwykle miło, że kursik spodobał się tylu osobom :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie również kurs się podobał, a kartka jest fantastyczna :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow! Świetna rzecz, bardzo fajny kurs. Trzeba przyznać że wszystko co związane z fotografią jest niezwykle pasjonujące! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)