sobota, 13 maja 2023

Easel card – kapelusz – pudełko, czyli foto-tutek na 3 w 1

 

Z okazji Twórczego weekendu w Cudnej Paczce przygotowałam foto-kurs na sztalugową kartkę w formie kapelusza, która jest jednocześnie pudełkiem na jakiś drobiazg czy małe co nieco.

Do wykonania potrzebujemy:

- papier scrapowy,

- jednokolorowy papier o gramaturze ok 250 g/m2,

- rolkę po taśmie malarskiej,

- tekturę ze starego pudełka,

- klej, nożyczki, cyrkiel lub wykrojniki w kształcie koła,

- rzeczy do ozdobienia gotowej pracy: wstążka, koronka, kwiatki itp.

Krok 1

Z jednokolorowego papieru wycinam prostokąt o wymiarach ok. 30 cm x 15 cm, biguję go przez środek i zginam na pół – powstaje baza kartki 15 cm x 15 cm. Można skorzystać z gotowej bazy

 

Krok 2

Za pomocą wykrojnika o kształcie koła nadaję kształt powstałej bazie. Można użyć małego talerzyka. Mój wykrojnik ma ok. 13,5cm średnicy. Ważne, by część wykrojnika/talerzyka wystawała nieco poza miejsce zgięcia w naszej bazie – tak, by go w jego środkowej części nie przeciąć.




Krok 3

Rozkładamy bazę i bigujemy jedną z jej część mniej więcej w połowie, równolegle do zdjęcia, a następnie zginamy.


Krok 4

Z jednokolorowego papieru wycinamy koło – używamy tego samego wykrojnika/talerzyka, jakiego użyliśmy do wycięcia bazy

Krok 5

Z papieru scrapowego wycinamy koła, którymi okleimy części naszej bazy. Należy pamiętać, by odciąć część koła, która będzie pokrywać się ze zgięciem bazy. Na zdjęciach pokazałam jak ja to robię.

 




Krok 6

Do bazy doklejamy wycięte koło i w ten sposób mamy gotową kartkę sztalugową w kształcie koła.



Krok 7

Oklejamy rolkę po taśmie malarskiej papierem scrapowym na zewnątrz i od środka.

Krok 8

Wycinamy z papieru scrapowego ramkę o szerokości krawędzi rolki. Naklejamy ramkę na jedną z krawędzi. Jeżeli masz problem z wycięciem ramki, możesz ten krok pominąć – krawędź będzie można zakryć koronką, którą później ozdobimy tę część pracy.

 


Krok 9

Wycinamy 4 koła o średnicy większej o 2 mm od średnicy rolki. 2 koła z tektury po starym pudełku, 1 z papieru scrapowego, 1 z papieru, z którego wycinaliśmy bazę kartki. Następnie sklejamy koła tak, by te z tektury znalazły się w środku.

 



Krok 10

Czas na wieczko pudełka. Wycinamy pasek z jednokolorowego papieru o szerokości rolki + sklejonych kółek. U mnie to było 4,5 cm. Tym paskiem oklejamy sklejone kółka.



 By usztywnić naklejony pasek, obklejam go z zewnątrz i wewnątrz papierem scrapowym. Pasek wewnątrz musi mieć mniejszą szerokość o wartość szerokości sklejonych kółek.

 
Robiąc pracę doszłam do wniosku, że będzie ładniej wyglądała, gdy okleję scrapowym papierem także część, na której był jednokolorowy papier.

Krok 11

Na górną część bazy kartki naklejamy oklejoną rolkę po taśmie. Wcześniej można ozdobić ją koronką.

 


 Krok 12

Teraz tylko musimy ozdobić wieczko (ja wykorzystałam wstążkę, koronkę, papierowe listki, kwiatki z foamiranu, kilka jagódek na druciku i drewniane biedronki) i mamy gotową kartkę sztalugową – pudełko w kształcie kapelusza.

 



A tak prezentuje się cała praca.













Mam nadzieję, że moja propozycja spodobała się Wam i że Was zainspirowałam.  

2 komentarze:

  1. Ale masz fajny sprzęt do bigowania. Co prawda kartek już nie robię, ale sentyment do rękodzielniczych gadżetów mi został. Kapelutek bardzo gustowny. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Annettko, że spodobał Ci się kapelusik. A co do sprzętu, to przyznaję, że jest pomocny :-)

      Usuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)