piątek, 17 lutego 2023

Pudełko z przegródkami - foto-tutek

Dzisiaj chcę Wam pokazać foto-tutek na pudełko z przegródkami, który zrobiłam dla grupy Cudna Paczka.

 Do wykonania pudełka potrzebujemy:

F 4 pudełka w kolorze ecru do exploding box od GoatBox (spody pudełek) - 

F arkusz papieru scrapowego 30,5 cm x 30,5 cm: Craft O’clock - Purple - fuchsia mood duży zestaw 30x30 fioletowo - fuksjowy nastrój  

F Craft O’clock - Soulmates - Dodatki Kobieta - Bratnie Dusze 

F papier wizytówkowy w kolorze ecru

F paski papieru w kolorze perłowym różowym

F scrapki listków

F półperełki

F klej magik

Lubię sobie ułatwiać życie, dlatego do wykonania pudełka z przegródkami użyłam gotowych baz od GoatBox – wystarczy je tylko poskładać. Oczywiście, można pobawić się w samodzielne wykonanie 4 pudełek, ale po co, jak ktoś to już za nas zrobił ;-)

Po złożeniu pudełka mają wymiary 7 cm x 7 cm, 2,9, cm

 
Złożone pudełka sklejam razem. Przydają się klamerki ;-)

 

Następnie z papieru wizytówkowego należy wyciąć 2 prostokąty
o wymiarach: 14, cm x 17,5 cm. Każdy z prostokątów bigujemy wzdłuż dłuższego boku w odległości 3 cm od końca. Otrzymujemy wówczas kwadrat o wymiarach 14,5 cm x 14,5 cm i prostokąt:
 3 cm x 14,5 cm.

Po zbigowaniu obu prostokątów, sklejamy je razem węższą częścią. Możemy też za pomocą tuszu pocieniować brzegi. W ten sposób powstała nam baza „okładki” pudełka.


Z papieru scrapowego wycinam 3 kwadraty o wymiarach 14 cm x 14 cm oraz

oraz prostokąt 2,5 cm x 14 cm. Oklejam nimi „okładkę”: przód, tył i część wewnętrzną okładki. Możemy też brzegi pocieniować tuszem.

 

Zanim przykleję na spód okładki przegródki, oklejam je dookoła paskiem papieru i ozdabiam koronką, która maskuje ew. niedociągnięcia powstałe podczas oklejania ;-) Z tego samego papieru wycinam 4 kwadraty
(6,8 cm x 6,8 cm), które wkładam do każdej z przegródek

 

Tak przygotowane przegródki przyklejam do naszej okładki (od spodu i na jednym z boków - tym, przylegającym do okładki)

I tym sposobem mamy gotowe pudełko.

 

Teraz możemy go ozdobić. Ja wycięłam elementy z zestawu Craft O’Clock - Soulmates - Dodatki Kobieta - Bratnie Dusze. Aby pudełko się niepotrzebnie nie otwierało, dorobiłam opaskę, która będzie stanowiła dodatkową ozdobę pudełka. Opaskę najlepiej zrobić, jak już będziemy mieli gotową kompozycję na górze pudełka. To umożliwi mam wykorzystanie dystansów, podczas tworzenia kompozycji. Ja użyłam resztek po tekturkach. Moja opaska ma wymiary: szerokość paska – 7 cm, szersze części opaski mają długość
15 cm, a te po bokach 3,5 cm.

 

A tak wygląda pudełko „na gotowo” (w środku, na okładce można przykleić jeszcze życzenia).








5 komentarzy:

  1. Cudowne pudełko w moich kolorach. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pudełko cudowne ,kurs jak zwykle super obrazowo przedstawiony ,papiery też super ,szczególnie bloczek niestety nie dostępny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie i ładnie wykonane pudełko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, ekstra wykonanie i fajny tutorial :-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Annette , Renia, LUNA, barbaratoja - oj jak miło czyta się takie komentarze, jak Wasze :-) Mam nadzieję, że skorzystacie również z tutka :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)