czwartek, 8 września 2022

Organizer z patyczków po lodach - foto-kurs

Dzisiaj chciałbym Wam pokazać mój organizer, który wykonałam z patyczków po lodach. Wykonałam go jako inspirację dla CUDNEJ PACZKI

Jeżeli Wam się spodobał, to zapraszam Was do prześledzenia mojego foto - kurs, w którym postaram się opisać i pokazać, jak robi się taki organizer

Potrzebne materiały:

- patyczki po lodach (11,5 cm x 1 cm): 28 (pojemnik na kredki i długopisy + 40 (stojak na telefon) + 33 (podkładka),
- rolki po taśmie klejącej – 2 sztuki,
- klej (może bić magik, wikol, klej na gorąco), taśma dwustronna,
- karton, papier o większej gramaturze (u mnie 300 g/m2),
- tusze,
- lakier bezbarwny,
- koronki, coś do ozdobienia pracy,
- nożyczki, gumki – recepturki, 

Krok 1

Za pomocą tuszu cieniujemy brzegi patyczków. Ja użyłam 2 Distress Ink: vintage photo  i gathered twigs.

Najpierw użyłam pierwszego z tuszy, a potem drugiego, by pogłębić efekt postarzenia/ podpalenia drewna.



Krok 2

Sklejamy razem – jedna na drugą – rolki po taśmie klejące. Możemy użyć dowolnego kleju.
A następnie za pomocą papieru np. scrapowego oklejamy środek powstałego walca.

 





Krok 3

Oklejamy sklejone rolki patyczkami. Aby mieć pewność, że patyczki będą się dobrze trzymały, na początku oklejam paskami taśmy klejącej w trzech miejscach rolki, a następnie dopiero przyklejam patyczki. Ja użyłam kleju magik, ale można też użyć wikolu, TEXTILE GLUE
(do kupienia w Action) lub klej na gorąco. Klej nanoszę na patyczek i przyklejam go do rolki, tak by dolna krawędź patyczka zrównała się z dolną krawędzią rolki. Na koniec, na czas schnięcia kleju, nakładam gumki – recepturki, by przytrzymały patyczki na miejscu i docisnęły je do powierzchni rolki.







Krok 4

Z kartonu lub papieru o wyższej gramaturze wycinamy prostokąt o wymiarach 11 cm x 24 cm
i oklejamy go patyczkami. Sposób przyklejania jest identyczny do tego, w jaki, oklejaliśmy rolki.




Krok 5

Odwracamy podkładkę i przyklejamy patyczki jak na zdjęciu.


Krok 6

Układamy 2 patyczki pionowo, a następnie na ich dolnej części przyklejamy do nich kolejny patyczek. Potem nanosimy klej na dolne i górne części patyczków.



Kolejne dwa patyczki przyklejamy pionowo – jak na zdjęciu.

Teraz pora, by przykleić kolejny z patyczków na dole powstającej konstrukcji.

 


Ten sposób przyklejania patyczków powtarzamy do momentu utworzenia siedmiu warstw pionowych.





Krok 7

Teraz naklejamy od dołu 6 patyczków poziomo.



Krok 8

Odwracamy naszą „układankę” i przyklejamy poziomo patyczki od dołu do góry.






Krok 9

Kolejne 6 patyczków przycinamy na każdym z końców na długość 3,5 cm. Potem sklejamy je parami, uzyskując 6 podwójnych część. Następnie przyklejamy do siebie na dłuższym boku po trzy części. W ten sposób powstają nam dwie ścianki.







Krok 10

Ten krok możemy pominąć, ale uważam, że warto go zrobić J Aby nasz praca była bardziej trwała, by można było łatwiej utrzymać ją w czystości – lakierujemy wszystkie jej części.
Ja użyłam bezbarwnego matowego lakieru. Uważam, że każdy bezbarwny wodny jest dobry.



Krok 11

Po wyschnięciu lakieru (można przyspieszyć podsuszając suszarką), przyklejamy pojemnik na kredki i stojaczek na telefon do podstawki. Ja użyłam kleju Magik, ale można to robić klejem na gorąco lub innym, którego używaliśmy do sklejania patyczków.



Krok 12

Do stojaczka na telefon przyklejamy dwie ścianki z podwójnie klejonych patyczków. Klej nakładamy na spód i jeden z boków ścianek.





Krok 14

W ten sposób uzyskaliśmy całą konstrukcję naszego organizera. Pozostało nam tylko jego ozdobienie. Tu nas ogranicza tylko nasza wyobraźnia. Ja zrobiłam to tak.



Mam nadzieję, że tutek jest czytelny, że się Wam spodobał i że zachęciłam Was
do stworzenia własnych, podobnych organizerów.

4 komentarze:

  1. Drewno, koronki i motylki do tego - bosko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zestaw !
    Praktyczny i bardzo ładny 🙂🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, świetny kursik, wspaniała praca końcowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Annette ;-), BEATA-BECIA, aga-craft - ogromnie mi miło, że spodobał Wam się ten organizer :-) Zachęcam do wykonania własnego - tutek macie ;-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło poznać Waszą opinię na temat powyższego posta. Za wszystkie komentarze dziękuję :-)